יזמים ומכירות

אם אתם מנסים למכור לחברות גדולות - זה יכול להיות נהדר והפוטנציאל הוא עצום, אבל הבעיה היא שהן מאוד איטיות. ניסיתם פעם להגיש מכרז לעירייה או לחברת הייטק גדולה? זה תהליך שיכול להימשך חודשים.


קודם - צריך לדעת למי לפנות בתוך החברה. רוב האנשים שתדברו איתם אינם בעלי יכולת קבלת החלטות ומה שקורה בפועל זה שאתם עלולים לבזבז את הזמן שלכם בדיבורים איתם, ולבזבז המון זמן על זה.

וגם אם הצלחתם ליצור קשר עם האנשים הנכונים, התהליך עלול להימשך הרבה זמן בגלל כל הפעולות והשיווק הפנימי שהם צריכים לעשות כדי לשכנע את שאר האנשים בחברה.


זה עלול להימשך זמן רב כל כך עד שייתכן מצב שהאנשים שכבר יצרתם איתם מערכת יחסים עוברים לתפקיד אחר, כי זמן ממוצע בתפקיד כלשהו הוא בערך 4 שנים.


תהליך מכירה לחברה גדולה הוא גדול ומסורבל, אבל מה הפתרון? למכור לחברות קטנות?

אמנם הן יותר מהירות, אבל אין להם כסף להשקיע בכם.


לכן, גם אם יצרתם משהו בעל ערך גבוה ואפילו יש לכם הוכחה שזה עובד - לא בטוח שתצליחו למכור אותו.


למשל - אם כתבתם ספר:

אתם צריכים לכתוב ולערוך אותו, למצוא מגיה ולבצע עימוד ועיצוב.

צריך לחפש מוציא לאור - ואלה בתורם דוחים את רוב ההצעות שהם מקבלים,

וגם אם התחלתם למכור אותו - כנראה שתקבלו רק אחוז קטן של תמלוגים עבורו, וגם כאן כרנאה שרוב הכסף שתקבלו יושקע בשיווק ופירסום, לתקשר את הערך שלו לעולם, לבצע משלוח, ולבדוק אם הלקוחות הפוטנציאליים בכלל מעוניינים בו.


"מה שחשוב זה לא להפסיק לשאול"

היתרון של חברות גדולות הוא שהן כל הזמן בקשר מול הלקוחות ולומדים מה הם רוצים לקבל, ורק אז הם מחליטים לפתח את המוצר המתאים.


מכאן אפשר ללמוד שהתהליך הוא

לזהות את פילוח הלקוחות --> להיות איתם בקשר מתמיד --> לפתח מוצרים לפי פידבקים מהם.


והלקוחות - גם להם יש עומס. להם מציעים בכל זמן נתון 50 מוצרים טובים כמו שלכם, והם צריכים להחליט כמה מוצרים הם קונים וממי. ויכול להיות שהם יקנו אותם בשבוע הבא, אבל סביר יותר שהם יקנו אותם בעוד חצי שנה. והם צריכים להבדיל בין מוצרים טובים לבין מוצרים גרועים שנוכלים מוכרים,

והם לא יכולים לדעת אז הם שואלים אתכם מי עוד משתמש במוצר?


כאן התשובות שלכם יכולות להיות

כולם - אבל אז הם היו שומעים עליכם לפני כן ולא שואלים את זה בכלל.

אף אחד - אז למה שהם יקנו מכם מוצרים?


כאן יש עניין חשוב - הלקוחות לא רוצים לעשות טעות.

אנשים פחות מעוניינים בהצלחה, ויותר מעוניינים בלא להיכשל.


לכן , אפשר לנסות למכור מוצר למישהו ולהציע לו הצלחה,

או לנסות למכור מוצר שלא יגרום לכישלון.


תחשבו על זה, זה קצת פילוסופי אבל אולי תוכלו לראות שזה קורה בפועל אצלכם או אצל אחרים.



ערכה בחינם | יצירת קשר | פייסבוק | טלגרם

אזהרה: התכנים באתר מוצגים למטרות אינפורמטיביות בלבד וללא אחריות מכל סוג שהוא. אינני בעל רישיון לעסוק בייעוץ השקעות, ייעוץ פנסיוני, ייעוץ משפטי או ייעוץ מס כהגדרתם בחוק. אין לראות בתכני האתר בבחינת ייעוץ מקצועי כאמור, ובכלל זה שידול, שיווק או המלצה לביצוע או אי-ביצוע של פעולה כלשהי בניירות ערך. המידע באתר עלול להיות חסר, שגוי, בלתי עדכני או בלתי מותאם לצרכיו המיוחדים של כל אדם, ועל כן חובה להיוועץ באיש מקצוע בטרם ייעשה בו שימוש. בעלי האתר לא ישאו באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה ישירה או עקיפה מן השימוש בתכנים. גלישתך באתר מהווה הסכמה מפורשת להסרת אחריות משפטית ולתנאי השימוש

אין אנו ערבים לנכונות המידע ועדכניותו ולכל תוצאה שתיגרם עקב שימוש במידע זה. אין לראות במידע כל המלצה לביצוע פעולה.

באתר זה נעשה שימוש בקבצי "עוגיות" (cookies). המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. לתקנון המלא לחצו כאן.

© כל הזכויות שמורות לרונן סימיאן. אין להעתיק או להשתמש במידע המופיע באתר ללא רשות מראש ובכתב |  בניית אתר: סטודיו קורלי