עצמאים - מה המחיר שלכם?

חברה טובה שאלה אותי לגבי התמחור שלי. היא מלמדת לנגן על חליל צד, ורוצה להעלות את המחיר שהיא גובה לשעה.

זה לא משנה כמה כסף אתם מבקשים עבור השירות או המוצר שלכם, אלא לפי כמה שאחרים מוכנים לשלם לכם. יכול להיות שמישהו מוכן לשלם 500 ש"ח עבור השיעור, ויש אנשים שלא מוכנים לשלם אפילו 50 ש"ח. העניין הזה לא קשור לתמחור שלכם אלא למחשבות שלהם.

"לא משלמים לכם לפי כמה שאתם שווים,

אלא לפי כמה שחושבים שאתם שווים"


אז מומלץ לחפש את האנשים שמוכנים להעריך אתכם ואת השירות שלכם, ולא לקבל כל לקוח בכל מחיר.

אנשים מוכנים לשלם לכם עבור הערך שאתם נותנים להם ויש כאלה שמעריכים את השירות שלכם באופן שונה.

אם מישהו חושב שזה לא מתאים לו, אני מאמין שיש מקום לגמישות לפעמים, אבל ממש לא כל הזמן, והגמישות הזאת צריכה להיות קלה ובתמורה למשהו.

תסתכלו למשל על טוני רובינס, שמתמחר כנסים שלו באלפי דולרים (עד 3000 דולר לכנס של 3 ימים). הוא לא גובה מחיר יקר מכיוון שאנשים מוכנים לשלם עבור הערך שהם מקבלים מהכנס.


בסך הכל אתם עושים משא ומתן, והמטרה היא ש-2 הצדדים יהיו מרוצים מהתהליך ומהתוצאה. כעצמאים יש לכם את האפשרות לומר "לא" אם אתם לא מרוצים ולא חייבים לקבל כל לקוח שמגיע אליכם.


צריך להבהיר לצד השני שאתם קבעתם את המחיר הזה מסיבות מסוימות וזה לא סתם מספר שנזרק לאוויר. אתם השקעתם מחשבה ויש לכם בסיס לתמחור הזה, כמו: ניסיון, המלצות, ביקוש וביטחון עצמי מספיק כדי לבקש את מה שאתם רוצים.


הלקוח רוצה הנחה? יש גמישות.

אם המחיר יקר ללקוח אפשר לבוא לקראתו, אבל זה יעלה לו בדברים אחרים:


זמן - תגידו שאפשר לעבוד לפי שעה ולא לפי פרויקט (כמובן שצריך להיות לכם מחיר לשעה מוכן מראש),

או שמשך השירות יהיה מופחת (למשל שיעור פרטי יהיה 50 דקות ולא שעה מלאה).


שירות - שתעשו לו פחות סקיצות בעיצוב, פחות זמינות בטלפון.


מוצר - אפשר להציע מוצר דומה וזול יותר.


אפשר אפילו לתת הנחה החל מהעסקה הבאה, או אם יביאו חבר שיסגור עסקה נוספת.

לכל עסק יש את הגמישות שלו ואתם צריכים למצוא את שלכם.

"מי שלא טוב לו - יום טוב לו"



הלקוח עדיין לא רוצה לעשות עסקה? אין בעיה, הוא יכול לחפש מישהו אחר שיספק לו את השירות שהוא מבקש. לא מתוך כוונה רעה אלא בגלל שלא הצלחתם לענות על הציפיות של העסקה. הכל בסדר ובהצלחה לכולם, ואל תרגישו רע ש"הפסדתם" לקוח, כי מי שלא מוכן להעריך אתכם ואת המחיר שלכם - אתם לא רוצים אותו בתור לקוח.


מניסיון אישי - כמעט כל לקוח שביקש הנחה לא היה טוב לעסק שלי בטווח הארוך. חוץ מזה שהרווחתי פחות ממה שאני שווה, יצאתי בהרגשה לא טובה כאילו "דפקו אותי", לא קיבלתי המלצות בסיום העסקה, ואני חושב שהם לא היו מרוצים מהשירות, בעיקר כי הם תמיד לא יהיו מרוצים (בגלל זה הם מבקשים הנחה מהתחלה).


בתחילת הדרך הכל די קשה, מכיוון שאין הרבה ניסיון או ביטחון עצמי, וכנראה שכן צריך לעבור כמה לקוחות כאלה כדי ללמוד להתפתח ולהעריך את עצמכם כמו שצריך, אבל לדעתי צריך לקבל את המצב - יהיו לקוחות לא טובים, לא תרוויחו מספיק כסף, לא יהיו מרוצים מהשירות שלכם ותרגישו נפסדים.


זה בסדר.


העיקר להמשיך הלאה, ללמוד מכל מקרה ולהפיק לקחים לפעם הבאה. הם לא הלקוחות שיקבעו את טיב העסק שלכם. תהיו חזקים - דברים טובים יגיוע בעתיד.


ודבר אחרון - לגבי העלאת מחיר:

עם הזמן תוכלו לגבות מחירים גבוהים יותר עבור השירות או המוצר שלכם. אין בעיה לעדכן את הלקוחות ולומר "היו שינויים מאז הפעם האחרונה שהיינו בקשר, ועכשיו המחיר הוא <הכניסו מחיר חדש כאן>. אם תרצה - נוכל לתאם <זמן/פגישה/יו-ניים-איט> מחדש".


יש לכם עצות משלכם? אשמח לשמוע מה דעתך באופן אישי או בקבוצת הטלגרם לעצמאים.

ערכה חינמית לניהול פיננסי | הצטרפו לקבוצת הטלגרם | לקבוצת הפייסבוק

יש לכם שאלות או הערות?

אזהרה: התכנים באתר מוצגים למטרות אינפורמטיביות בלבד וללא אחריות מכל סוג שהוא. אינני בעל רישיון לעסוק בייעוץ השקעות, ייעוץ פנסיוני, ייעוץ משפטי או ייעוץ מס כהגדרתם בחוק. אין לראות בתכני האתר בבחינת ייעוץ מקצועי כאמור, ובכלל זה שידול, שיווק או המלצה לביצוע או אי-ביצוע של פעולה כלשהי בניירות ערך. המידע באתר עלול להיות חסר, שגוי, בלתי עדכני או בלתי מותאם לצרכיו המיוחדים של כל אדם, ועל כן חובה להיוועץ באיש מקצוע בטרם ייעשה בו שימוש. בעלי האתר לא ישאו באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה ישירה או עקיפה מן השימוש בתכנים. גלישתך באתר מהווה הסכמה מפורשת להסרת אחריות משפטית ולתנאי השימוש

אין אנו ערבים לנכונות המידע ועדכניותו ולכל תוצאה שתיגרם עקב שימוש במידע זה. אין לראות במידע כל המלצה לביצוע פעולה.

באתר זה נעשה שימוש בקבצי "עוגיות" (cookies). המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. לתקנון המלא לחצו כאן.

© כל הזכויות שמורות לרונן סימיאן. אין להעתיק או להשתמש במידע המופיע באתר ללא רשות מראש ובכתב |  בניית אתר: סטודיו קורלי