"אני לא יכולה לשנות את זה, המחשב של הבנק קבע את התכנית"

אני קורא כל מכתב שמגיע מהבנק, גם כזה שכתוב לאורך 3 עמודים, ובעמוד השני מסתתר משהו שעולה לי כסף.

"חשבונך שונה לחשבון זהב" הם כתבו, ואז את העמלות היקרות שהחשבון הזה לוקח.

פשוט חוצפה לפי דעתי, מכיוון שאך לפני חודשים מספר - אישתי ואני עברנו לבנק הזה בגלל שהציעו לנו חשבון ללא עמלות למשך שנתיים וכה רבה הייתה שמחתנו.


אממה, קיבלתי את המכתב הזה, שלא רק הודיע על שינוי תנאי החשבון, אלא אפילו לא כתב מהן העמלות החדשות ובמקום זאת היה כתוב שהן "בהתאם לתעריפון" (ואלוהים יודע איפה הוא ולמה לא שלחו גם אותו).


וכמובן שהמכתב הגיע לאחר שהשינוי יצא לפועל, וגם אם הוא היה מגיע כמה ימים לפני כן - הייתי צריך לפנות זמן כדי ללכת לסניף ועדיין לא הייתי מספיק לשנות את התנאים האלה בזמן. משום מה זה נראה בסדר בעיניי שהוא הגיע באיחור, כי אני כבר רגיל לזה.


לקחתי את עצמי בידיים וברגליים והלכתי לסניף הבנק, חיכיתי ב(הרבה)סבלנות, והגעתי לפקידה.

"המערכת קבעה שלא נכנסה לכם משכורת אז היא שינתה את סוג החשבון". כמה אפשר להתרגז מזה? הרבה...


* מה זאת אומרת לא נכנסה משכורת? אישתי ואני עצמאים ומכניסים לפחות כמה שצריך כדי לקבל את ההטבה.


* למה המערכת משנה את סוג החשבון לבדה?

"כי לא כתוב 'משכורת' ".

אשכרה לא הייתה כתובה המילה "משכורת", אז כל הכסף שנכנס בהעברות בנקאיות, בשיקים, במזומן - לא נחשב בעיני הבנק כמשכורת.


* תוכלי לשנות את החשבון בחזרה?

"המערכת של הבנק שינתה את זה לבד, אין לי אפשרות לשנות את זה"

מי שולט כאן? המחשב באנשים או להיפך?


* אז מה אפשר לעשות?

"אין מה לעשות - המערכת שינתה את התנאים לבדה"

" ההצלחה מפצה על כל הכשלונות הקטנים שבדרך אליה"

אני משתדל תמיד להישאר רגוע במצבים כאלה. פניתי למנהלת הסניף.

כפרה עליה - היחס שהיא נתנה לי היה מעולה, היא אפילו זכרה את השם שלי, כולה נפגשו פעמיים במהלך חצי השנה האחרונה.


"המערכת העבירה אותי לחשבון זהב" אמרתי לה. "מה זה חשבון זהב?" היא שאלה אותי.


האירוניה.


אחרי שהסברתי לה מה קרה, היא באה איתי לפקידה חסרת היכולת ואמרה לה "תשני במערכת שנכנסת משכורת בהעברה, וליתר ביטחון תשני גם למשכורת בשיקים". לגבי המזומן אין מה לעשות - הוא לא נחשב לשכר, "ותבקשי שהשינוי יהיה רטרואקטיבי".

הפקידה אפילו לא ידעה שהאפשרויות הזאת קיימות (ובכל מקרה לא ניסתה לבדוק אפשרויות שיכולות להשביע את רצוני).


המשכתי עם הפקידה ושאלתי "איך אדע שסוג החשבון שונה בחזרה?"

- "תבדוק שאתה לא מחויב בעמלות"

- "יש דרך יותר יעילה לברר את זה? זה יהיה כתוב באתר האינטרנט?"

- "כן, תוכל לראות אם יש חיובי עמלות באתר האינטרנט"


נמאס לי לדבר איתה, באמת הרגיש שאני מדבר עם רובוט חסר יכולת הבנה וללא רצון חופשי.


לסיכום - עשיתי לעצמי תזכורת לוודא שהבנק אכן שינה את התנאים. מי יודע, אולי הם ישלחו לי מכתב לגבי זה.

ערכה חינמית לניהול פיננסי | הצטרפו לקבוצת הטלגרם | לקבוצת הפייסבוק

יש לכם שאלות או הערות?

אזהרה: התכנים באתר מוצגים למטרות אינפורמטיביות בלבד וללא אחריות מכל סוג שהוא. אינני בעל רישיון לעסוק בייעוץ השקעות, ייעוץ פנסיוני, ייעוץ משפטי או ייעוץ מס כהגדרתם בחוק. אין לראות בתכני האתר בבחינת ייעוץ מקצועי כאמור, ובכלל זה שידול, שיווק או המלצה לביצוע או אי-ביצוע של פעולה כלשהי בניירות ערך. המידע באתר עלול להיות חסר, שגוי, בלתי עדכני או בלתי מותאם לצרכיו המיוחדים של כל אדם, ועל כן חובה להיוועץ באיש מקצוע בטרם ייעשה בו שימוש. בעלי האתר לא ישאו באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה ישירה או עקיפה מן השימוש בתכנים. גלישתך באתר מהווה הסכמה מפורשת להסרת אחריות משפטית ולתנאי השימוש

אין אנו ערבים לנכונות המידע ועדכניותו ולכל תוצאה שתיגרם עקב שימוש במידע זה. אין לראות במידע כל המלצה לביצוע פעולה.

באתר זה נעשה שימוש בקבצי "עוגיות" (cookies). המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. לתקנון המלא לחצו כאן.

© כל הזכויות שמורות לרונן סימיאן. אין להעתיק או להשתמש במידע המופיע באתר ללא רשות מראש ובכתב |  בניית אתר: סטודיו קורלי