ניהול זמנים נכון



כאשר הפכתי משכיר לעצמאי גיליתי שהיחס שלי לזמן השתנה.

כשכיר, הגעתי לעבודה שלא אהבתי ורק חיכיתי שייגמר היום - ספרתי את השעות לסיום, עשיתי הפסקות, חייתי מסוף שבוע אחד למשנהו ולמעשה פשוט בזבזתי את הזמן שלי בהמתנה.

לאחר שהפכתי לעצמאי והתחלתי לעשות מה שאני אוהב - גיליתי שאני לא מספיק לעשות את הכל. אני עובד קשה יותר ויותר שעות, אבל התשוקה שיש לי לביצוע העבודה כל כך גדולה שאני לא רואה את זה כ"עבודה" באופן המסורתי, אלא נהנה מכל רגע. מאוד מזכיר לי את המשפט:

"תבחר עבודה שאתה אוהב ולא תצטרך לעבוד יותר אפילו יום אחד בחייך"

מכאן, התחלתי לנהל את הזמן בצורה טובה יותר על מנת להספיק יותר דברים,

והנה מספר טיפים שיעזרו לכם לנהל זמנים טוב יותר:

זמן מת

יש לכם המון זמן ביום שמתבזבז על דברים מיותרים. כשתפסיקו לקחת את הטלפון לשירותים - תשהו שם פחות זמן. כשתמחקו אפליקציות של משחקים או חדשות - יהיו לכם עוד דקות רבות במהלך היום שיכולות להיות מנוצלות בצורה טובה יותר. אני אישית - לא מחובר לטלוויזיה בבית ולא מרגיש בחסרונה. נצלו את הזמן כשאתם מחכים למישהו או בזמן נסיעה - הקשיבו להקלטות אודיו מעניינות, לימדו דברים חדשים או נצלו את הזמן לשיחות טלפון, אפילו בזמן שאתם מחכים בתור לקופה בסופר.


השעון הנכון

האם אתם טיפוס של בוקר או ערב (או גם וגם)? מתי הכי נוח לכם ללמוד? האם מוזיקה מפריעה לכם או גורמת לכם להתרכז? חשוב לכם לאכול ארוחת בוקר? האם טלפון מוציא אתכם מריכוז? חיבור לאינטרנט עוזר או מפריע? כשתענו על השאלות האלה תדעו מתי אתם הכי יעילים במהלך היום ומהו הזמן הנכון עבורכם שיהיה מיטבי לביצוע המשימות הכי חשובות שאתם רוצים להשלים.

סדר

כמו כל דבר בחיים שבו אתם רוצים שליטה עליכם לסדר אותו קודם. אם זה כל יום, כל שבוע או כל חודש - עליכם לעשות סדר בשולחן העבודה, בתיבת האימייל, במסמכים, בטאבים הפתוחים, בראש ובחיים. כשמטפלים בדברים בצורה מסודרת ועיקבית, אז המשימות היומיומיות נעשות קלות יותר וגוזלות פחות זמן. לעומת זאת - אם דוחים דברים לאח"כ עלולים להיתקע בהמשך. סדר כולל בתוכו גם סדר יום ולא רק סדר פיזי.

היצמדו ללו"ז

עמדו בו והתעקשו לסיים את מה שקבעתם לעצמכם בזמן. אל תוותרו לעצמכם בשום פנים ואל תדחו דברים. יומן שימושי מאוד במקרים האלה, אם דיגיטלי או ידני. היצמדו למשימה אחת בכל פעם. אם קבעתם פגישה למשך שעה אחת - סיימו בזמן. אם לא סיימתם לדבר על כל הנושאים בפגישה - קבעו פגישה נוספת. אם אתם צריכים הפסקות מדי פעם, קבעו זמנים בלו"ז שאינם מוקדשים למשימה מורכבת או בכלל.

כך יהיה לכם זמן להירגע ולנוח, לעבוד על דברים שבשיגרה באופן אוטומטי ולחזור למשימות היותר מורכבות לאחר מנוחה מנטלית. למשל כשאני מתעייף - אני הולך לשטוף כלים - משימה קלה ונותנת לראש מנוחה, בזמן שאני עושה משהו מועיל. באותה נימה חשוב לומר - לא להקדיש זמן למשימות שאינן משרתות אותנו ולפנות זמן למשימות שמועילות לנו.

הקדישו זמן לכולם

גם לעבודה וגם למשפחה או לחברים. הרי בסופו של דבר אנחנו רוצים ליהנות מהאנשים שסביבנו ולא רק להיות בעבודה כל היום. כאשר עושים את מה שאוהבים - קל מאוד להישאב לזה ולהקדיש לזה יותר זמן. למדו לעצור בזמן ולתת לאנשים אחרים ליהנות מכם. כשאתם עושים את מה שאתם אוהבים אתם אנשים מעניינים יותר, בעלי תשוקה וכיף להיות בחברתכם. בזמנים אלה -אני מציע להשתיק ולהרחיק את הטלפון: הקדישו זמן לאנשים ולא לעבודה - היא תחכה לכם כשתסיימו.

מיזוג משימות

אם אפשר - בצעו משימות שונות ביחד. למשל ללכת לסופר עם חברים, הליכה עם בן-זוג, להסתפר עם חברה ועוד, היו יצירתיים!

הפרדה

אם אתם עובדים מהבית, חשוב לעשות הפרדה בין העבודה לחיים הפרטיים. אל תערבבו בין השניים, ואני מציע לחשוב על זה כך: אם לא הייתם עובדים בבית, האם הייתם עושים את משימות הבית? ברור שלא! אז אין סיבה שתעשו אותן בזמן העבודה. בקשו שקט מבני הבית, עבדו בחדר נפרד, היו מרוכזים בעבודה בלבד.


החלטות

לאחר שהגעתם להחלטה אין טעם לבזבז זמן ואנרגיה על המחשבה האם היא הייתה ההחלטה הנכונה. את הבדיקה הזאת יש לבצע לפני קבלת ההחלטה, אבל לאחריה - המשיכו הלאה. כולם טועים מדי פעם וזה בסדר, לימדו מהטעויות עבור קבלת ההחלטה הבאה.

תכננו לטווח ארוך

עושים את זה ע"י הצבת מטרות, פירוקם ליעדים קטנים, וביצוע כל אחד מהם במסגרת זמן קצובה. מכיוון שאני מאוד מעריך זמנים - אני מתחייב בפני עצמי לעמוד במסגרת הזמן שהקצבתי ועושה את מירב המאמצים עבור זה. כמובן שצריך לקבוע יעדים וזמנים ריאליים, ורק אתם יודעים מה ריאלי עבור היעדים שלכם. בכל אופן, גם אם אתם טועים - בסופו של דבר אתם תלמדו לשפר את עצמכם ולנהל את הזמן שלכם טוב יותר.

אנשי מקצוע

אם אתם רוצים לעשות משימה חדשה אבל היא עלולה לגזול מכם זמן רב מדי או אנרגיה רבה, אני מציע שתעבירו אותה לאנשי מקצוע במקומכם. אמנם זה יעלה לכם כסף אבל "זמן שווה כסף" עובד בהרבה מקרים. אם תשלמו לאיש מקצוע שיסיים משימות במהירות או שיסביר לכם משהו שיקח לכם יותר מדי זמן ללמוד לבד - היעזרו בו. אין לאף אחד זמן לעשות וללמוד הכל. מטלות הבית גוזלות זמן יקר? שלמו לעוזרת. כסף שאתם משלמים לבעל מקצוע יעזור לכם לחסוך זמן שיכול להיות מנוצל לדברים אחרים חשובים יותר.



זכרו - השעון לא עוצר, וכל דקה שעוברת שווה ל-60 שניות שלא יחזרו לעולם. נצלו אותם בצורה הטובה ביותר. ישנם שיטות שונות לניהול זמן (תוכלו לחפש על שיטת אייזנהאואר, פארטו, שיטת הדומינו) - ונשאר לכם להקדיש זמן ללמוד אותן.



הצטרפו לקבוצת הטלגרם

אזהרה: התכנים באתר מוצגים למטרות אינפורמטיביות בלבד וללא אחריות מכל סוג שהוא. אינני בעל רישיון לעסוק בייעוץ השקעות, ייעוץ פנסיוני, ייעוץ משפטי או ייעוץ מס כהגדרתם בחוק. אין לראות בתכני האתר בבחינת ייעוץ מקצועי כאמור, ובכלל זה שידול, שיווק או המלצה לביצוע או אי-ביצוע של פעולה כלשהי בניירות ערך. המידע באתר עלול להיות חסר, שגוי, בלתי עדכני או בלתי מותאם לצרכיו המיוחדים של כל אדם, ועל כן חובה להיוועץ באיש מקצוע בטרם ייעשה בו שימוש. בעלי האתר לא ישאו באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה ישירה או עקיפה מן השימוש בתכנים. גלישתך באתר מהווה הסכמה מפורשת להסרת אחריות משפטית ולתנאי השימוש

אין אנו ערבים לנכונות המידע ועדכניותו ולכל תוצאה שתיגרם עקב שימוש במידע זה. אין לראות במידע כל המלצה לביצוע פעולה.

באתר זה נעשה שימוש בקבצי "עוגיות" (cookies). המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. לתקנון המלא לחצו כאן.

© כל הזכויות שמורות לרונן סימיאן. אין להעתיק או להשתמש במידע המופיע באתר ללא רשות מראש ובכתב |  בניית אתר: סטודיו קורלי